מיועד ליוצרים, נגנים ולהקות – איך להוציא את המקסימום מעבודה עם הרכב בחדר-החזרות

Photo by: Oren Gilad © 2014

אחרי הרבה שנים בעבודה עם הרכבים, לקראת הופעות והקלטות כאחד, נוכחתי לגלות שהרבה נגנים ולהקות לא מפיקים את המקסימום מאחד התהליכים החשובים שמלווים אותנו בחיים כמוסיקאים: הנגינה בחדר-חזרות. בין אם ניגנתם פעם וחצי עם הלהקה בסלון של ההורים לבין אם אתם שועלי-חזרות מנוסים, הנה כמה נקודות למחשבה.

קרא עוד..

מיועד למוסיקאים מופיעים – דברים שכדאי לדעת וכללי התנהגות בזמן באלאנס להופעה חיה

Photo by: Oren Gilad

כל מי ששמע הופעה חיה מימיו, מכיר את המצב המעיק שבו תקלות בסאונד מפריעות לחויית ההקשבה הרציפה: צפצופים מחרישי-אזניים, זמזומים מציקים ושאר מפגעים. אם אי פעם עליתם להופיע על במה, אתם בטח יודעים כמה קשה לתת מאה אחוז, כשאתם לא שומעים מספיק טוב את עצמכם או את הנגנים האחרים. בדיוק כדי למנוע מפגעים כאלה נערכת בדיקת סאונד במקום בו מתוכננת ההופעה, עוד לפני כניסת הקהל.

קרא עוד..

אז סיימתם להקליט, לבחור טייקים ולערוך ואתם מוכנים לשלב המיקס. בין אם אתם שולחים למיקס סשן מאותה התוכנה או מייצאים ערוצים, כך תעשו לאיש המיקס שבחרתם חיים קלים ותאפשרו לו להתרכז במוזיקה שלכם.

Cooking Ingredients

מאז מהפכת האולפנים הביתיים, סדר הפעולות המובהק שהיה נהוג בהקלטה והפקה של מוזיקה, התפוגג. התרגלנו לאפשרות ללכת קדימה ואחורה בין כתיבה, עיבוד, הקלטה ומיקס כדי לשפר ולחדד את היצירה. במקרה בו שולחים את ההקלטות לאיש מיקס חיצוני, חשוב להתחייב לטייקים סופיים כדי לאפשר לו להתמקד ולהוציא את המקסימום מהמיקס, ולא לשלוח לו עודפים והתלבטויות. את שלב העריכות והתיקונים יש לסיים ולדאוג לקרוס-פיידים יפים ונקיים. חשוב למחוק כל ערוץ שאינו רלבנטי, כפילויות וכו’..

קרא עוד..

Leave a Reply